اعلان

"الحكومة بوظت كل حفلات المنصورية".. حسن شاكوش يكشف حقيقة القبض عليه (فيديو)

حسن شاكوش
حسن شاكوش

علق مطرب المهرجانات حسن شاكوش علي ما تردد عن إلقاء المصنفات الفنية منذ قليل القبض عليه وحمو بيكا، وذلك أثناء غنائهما بدون تصاريح وإقامة حفلة مخالفة لقرارات مجلس الوزاء المتعلقة بشأن جائحة كورونا بمنطقة المنصورية.

وقال شاكوش عبر صفحته الشخصية بـ'فيس بوك': 'أنا الحمد لله بخير، ومفيش أي حاجة صح من الخبر اللي نزل.. خبر كذب'.

وأضاف في مقطع فيديو نشره علي صفحته بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: 'كنت في مشوار وشغال برة بعيد عن خط المنصورية والهرم، وطلعت لايف علشان أعرف الصحافة اللي بتكتب غلط وعايزين يجيبوا نسبة مشاهدات بالأونطة، ومش عارف هنروح فين من الصحفيين اللي معندهمش ضمير، وبيطلعوا أخبار كذب، ومبيعرفوش إيه مصدر الخبر'.

وتابع: 'الصحفي هتلاقي اللي بتعمله ده في بيتك وعيالك، اشتغل بحق الله، أنت بتأكل عيالك من الحرام ومن الكذب، ولا قابل علي نفسك يا يبقي أنت ابن حرام، وأنا كنت شغال في سميراميس في التحرير، وبعد كده شغال في حفلة في الهرم وعرفت بعد كده أن الحكومة دخلت بوظت كل الحفلات وأنا لسه متحركتش من الاوردر الأولاني'.

وأوضح: 'أنا موصلتش لخط الهرم من الاساس، وحضرت حفلة واحدة في سميراميس، والحفلة اتلغت، والحفلة كان موجود فيها عمر كمال وحمو بيكا واتطمنت عليهم، وفوجئت بصورتي واني اتقبض علي، بقول لكل صحفي معندوش ضمير حسبي الله ونعم الوكيل فيك'.

واستطرد: 'كان عندنا لجنة في النقابة وامتحنا والصحافة كلها كانت هناك، وخلصنا امتحان أنا وعمر كمال ومفيش مشاكل، وببص بعد كده أن أنا سقطت علشان خاطر مبيعرفش يقرأ ويكتب، إزاي صحفي يكتب كده عني وأصحابي ضحكوا علي الخبر، أنا بعرف أقرا وأكتب وحتي لو مبعرفش أنا راجل ميعبنيش حاجة، ومش عيب الراجل ميعبوش حاجة والخبر ده كذب'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة بيراميدز والبنك الأهلي (1-2) في الدوري المصري اليوم (لحظة بلحظة) | جوووووول البنك الأهلي