اعلان

نشوى مصطفى: كنت بتريق على جوزي لما يطلب مني ألبس الكمامة

الفنانة نشوى مصطفي
الفنانة نشوى مصطفي

علقت الفنانة نشوى مصطفى على شفائها من فيروس كورونا، قائلة: "الحمد لله لو قعدت أسجد لربنا وأشكره من هنا لحد ما أموت مش هوفي حق الناس الطيبة اللي كانت بتدعيلي بظهر الغيب، وكانت مخلصة في دعواتها ليا وبإلحاح في الدعاء أني أخف".

واستطردت مصطفى في مداخلة هاتفية عبر برنامج "كلمة أخيرة"، الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي على شاشة "ON"، قائلة: "مع بداية كورونا في شهر مارس الماضي، كنت ملتزمة جدا وكنت حريصة على ارتداء الكمامة واستخدام المطهرات والتباعد ولم أكن أخرج إلا للضرورة القصوى".

وأوضحت نشوى مصطفى: "حتى طلبات بيتي في السوبر ماركت كنت بطلب الدليفري عشان أمنع الخروج".

وأثناء مداخلتها انتباتها موجة من السعال، فسألتها الإعلامية لميس الحديدي قائلة "لسه تعبانة ؟" لتعقب مصطفى قائلة "يااه الحمد لله أنا كنت فين".

وأكملت: "بقالي شهرين مع تراجع الأعداد المعلنة بدأت أعمل وأقول ياه 100 واحد مصاب مش مهم، لأني مكنتش فاهمة أن 100 واحد دول بس اللي عملوا مسحة لكن غيرهم كتير ممكن تجيلهم ومايروحوش وممكن يبقوا بالآلاف".

وتابعت في سردها لما وصفته بالإهمال من جانبها: "كنت بتريق على جوزي لما يطلب مني ألبس الكمامة، وكنت بقوله لو لبست الكمامة الناس هتضحك عليا"، موضحة أنها كانت تتوجه إلى أماكن مزدحمة لشراء طلبات المنزل.

WhatsApp
Telegram