اعلان

في اليوم العالمي للرجل.. أسما شريف منير توجه رسالة لأهم 4 رجال في حياتها

محمود حجازي وزوجته اسما شريف منير
محمود حجازي وزوجته اسما شريف منير

حرصت الإعلامية اسما شريف منير على توجيه رسالة إلى والدها وزوجها الفنان محمود حجازي، وذلك عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير إنستجرام.

وقالت اسم شريف منير :' ديماً بنسمع عن اليوم العالي للمرأة و عن عيد الأم بس مش ناس كتير بتهتم اليوم العالمي للرجل و لا عيد الأب، انهاردة ١٩ نوڤمبر هو اليوم العالمي للرجل و عشان كده دي فرصة احب فيها و اقدر الرجال اللي في حياتي اهمهم ٤'.

وتابعت :'رقم ١ دائماً و ابداً ابويا حبيبي، سندي و ضهري، قاسي و لين، ديماً في ضهري و تعب عمره كله عشاني انا و اخواتي، حرم نفسه من حاجات كتير عشان يعلمنا و يخلينا في مستواي كويس و ده كان ديماً ضغطه في شغله، احن و اطيب رجل في الدنيا رغم انه عصبي و حمقي، راجل محترم و الناس حبتنا بسببه، ربنا ما يحرمني منك و يديك الصحة و مشوفش فيك حاجة وحشة ابدا'.

A post shared by 𝘼𝙨𝙢𝙖 𝙨𝙝𝙚𝙧𝙞𝙛 𝙢𝙤𝙣𝙚𝙚𝙧 (@asma.sherif.moneer)

وأكملت :'٢) ثاني اهم راجل في حياتي هو جوزي و حبييي، رفيق الكفاح و النجاح و الايام الصعبة ، عصبي زي ابويا بالظبط، ناري بس مفيش في طيبة قلبه، بستمد طاقتي منه لاني مشفتش و لا هشوف حد مصّر ينجح كده، جدع و مكافح، رغم اننا ناقر ونقير بس مقدرش اتخيل حياتي من غيره، ضهري برضة و حب حياتي، يا رب تحقق كل اللي بتحلم بيه لأنك تستاهل كل حاجه حلوة في الدينا، ربنا يخليك ليا و يرزقني ب طفل مجنون زيك، بجد بحبك'.

وواصلت :'٣) وليد صلاح، زوج عمتي و ابويا التاني، الجندي المجهول، الرجل ده مفيش حد جدع زيه، لما امي توفت ساب بيته هو و عمتي و عاشوا معانا عشان ياخده بالهم مننا لحد ما اتجوزت و اخويا اشتغل، ١٠ سنين، حب و احتواء و حنان، هو اللي ديماً كان بيشجعني علي الشغل و يبهدلني لو قعدت فاضية مش ورايا حاجة، كان و مازال مهتم بكل تفاصيل حياتي، وجودوا في حياتي انا و اخويا فرق في كل حاجه في حياتنا، ربنا يخليك لينا يا اجدع راجل في العالم'.

واضافت:'٤) اخويا او ابني فؤاد، مفييييييييش حد طيب زيه، ده ابني و حبييي و اخويا، كل الناس الطيبة في كافة و اخويا في كافة تانيه، فنان موهوب و احن اخ، بحبك يا حبيبي، يا رب افرح بيك ديماً و ينجحك و تحقق كل اللي بتتمناه..خدوها فرصة و عبروا عن حبكم و امتنانكم ل للرجال اللي في حياتكم'.

واختتمت :'الرجولة هي ثقافة النظرة وسط جهل العيون وهي حضارة الكلمة وسط الصمت ، وهي الذراع التي تمتد لتحمي ، والعقل الذي يفكر ليصون ، والقلب الذي ينبض ليغفر'.. كل سنة و كل راجل حنين، طيب، سند و ضهر، حماية و حب'، ديماً رجالتنا و حمايتنا '.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
بث مباشر مباراة الأهلي ومازيمبي (1-0) في نصف نهائي دوري أبطال إفريقيا (لحظة بلحظة) | جوووووووووول الأول للأهلي