اعلان

سوسن بدر عن دورها في خيط حرير: شخصية جديدة ومعملتهاش قبل كدة

سوسن بدر
سوسن بدر

في فقرة خاصة إستضافت فيها الاعلامية لميس الحديدي عبر برنامج "كلمة أخيرة" على شاشة "ON"، صناع ونجوم مسلسل "خيط حرير".

قالت الفنانة القديرة سوسن بدر أن دورها في مسلسل " خيط حرير" لم يقلقها بل بالعكس فالدور بالنسبة لها كان جديداً قائلة : " بالعكس والله ما قلقت الدور بالنسبة ليا كان جديد ومعملتوش قبل كده ".

وتابعت : " دورس مش أم شريرة في المطلق بل لها أسبابها ومن وجهة نظرها هي ليست شريرة فهي سيدة تحمي بيتها وعائلتها وسمعتها وبالتالي لها منطقها في تحقيق ذلك ".

وأكملت في لقاء عبر برنامج " كلمة أخيرة " الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة " ON" قائلة : " الناس ممكن تشوفها شريرة بس ليها منطقها حتى لما شالت رحم " إبنتها " هي أنقذتها لم تتركها لتموت فكان الخيار ضرر أقل من الموت ".

وتابعت : " أنا لاأبرر شرها لكني أقص عليكم منطق الشخصية في هذا العمل هي ليست شريرة ".

مشددة على أن هذا المنطق دفعها لحب هذه الشخصية وأدائها بالاضافة إلى أن الدور مكتوب بشكل دقيق وصفته بالدقيق جداً قائلة : " من الحاجات الي حبتها أوي في كتابات الكاتب محمد سليمان لكن علاقتي بالمخرج إبراهيم فخر هي عشرة طويلة جداً لدرجة إننا حافظين بعضينا.

وأكملت : "يمكن ماشتغلناش مع بعض كتير لكن المرة الي فاتت الدور مكنش كده خالص في العمل الي كان بيني وبينه في عمل " خرم إبرة " ".

مؤكدة أن نحاح العمل الدرامي ومن أسرار حبها للشخصية في " خيط حرير " هو التفاصيل حيث أنه بدون التفاصيل لايمكن أن يكون فناً قائلة : " لو مش هناخد بالنا من التفاصيل الصغيرة مش هنعمل عمل جيد "

.وكشفت أهم التفاصيل التي دفعتها للقيام بالدور قائلة : " أنا وإبراهيم كنا بنقف عند التفاصيل دي كتير فعلى سبيل المثال بعض التفاصيل الي طلبها مني إبراهيم فخر قلقت عندها وخفت وعملتهالة بس لما إتفرجت قلتله " كان عندك حق فعلاً .. كان عايزني في المرحلة الثانية مثلاً ماغيرش صوتي أتكلم بنفس " التون " سواء في الابتسامة أو الغضب أو الزعيق بنفس التون وده رعبني وقلتله وقتها إنت متخيل إحنا بنعمل إيه ؟ قلي إعملي بس أما في المرحلة الاولى فتركني أتعامل عادي .. فضلت قلقانه لغاية ماتفرجت لانها ست طول العمل ماعندهاش وقت تتخانق ".

وحول العمل مع مي عز الدين قالت : " أول مرة نشتغل مع بعض بس إحنا أصحاب وبحبها جداً وفي رايي أن مي عز الدين بداخلها طاقة لسه ماطلعش منها جزء يكفيها وجواها أكتر من كده ".

وحول ماقدمته من نصائح لها : " مي فيها ميزة أنها بني أدمة بقت نجمة وممثلة لكن يهمني في المقام الاول أن تظل بني أدمة ولم يضع منها رغم النجومية " البني أدم " الي جواها وبدأت تفكر في إختاراتها ".

وحول عملها مع هنادي مهنا قالت " مبسوطة أوي بالشغل معاها لانها كانت جاية مذاكرة وقلقانه ممكن نضحك ونهزر بس بجدية وإحنا شغلنا من سهل.. جاية مهتمة ومحضرة شغلها وده معناه إنها موهوبة " .

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً