اعلان

عمر كمال يهدد نجل شعبان عبد الرحيم بعد الهجوم عليه

عدوية شعبان عبد الرحيم
عدوية شعبان عبد الرحيم

أعلن المطرب الشاب عدوية شعبان عبد الرحيم، عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي 'فيس بوك'، عن تلقيه تهديدات من مطرب المهرجانات الشعبية عمر كمال بعد هجومه عليه، على خلفية انتشار مقطع فيديو للأخير وهو يغني لفظ خارج في إحدى حفلاته.

وقال عدوية شعبان عبد الرحيم عبر فيس بوك: 'ياعمر يا كمال يا أمير يا سامي كدة عيب وماتبعتليش تاني.. انت ولا بتغني ولا ليك في كلام ده ..وبطل تبعتلي تهديدات عشان انت عارفني عدوية شعبان عبدالرحيم من قبل ماتعرف مين هو عمر كمال الحمد لله انا متربي كويس جدا ومعرفش اقول كلام وحش.. وزي ماقلتلك على الواتس انت اخرك معايا بلوك'.

وكان عدوية شعبان عبد الرحيم، هاجم عمر كمال بعد اللفظ الخارج في إحدى حفلاته قائلا: 'السمع أخلاق لأن الفن في كل الصفات الحلوة والاحترام والذوق والأدب، وقبل كل دة الأخلاق، احنا بقينا في زمن ولا في فن ولا في حياء ولا حتى إحترام للناس اللي بتسمع'.

وتابع: 'ظلمو نفسهم ومش عارفين يتعدلو ويبقو بشر كويس ويسمعوا طبيعي من غير قلت أدب، اللهم لا شماتة في الناس، بس ده بجد عيب جدا ومايصحش معلش ياصديقي مش هدعمك في الغلط عمر كمال'.

وأعلن أعضاء من نقابة المهن الموسيقية في تصريحات إعلامية مؤخرا، عن التحقيق مع مطرب المهرجانات الشعبية عمر كمال لمعرفة الإجراء حول تلك الواقعة، و سيتم استدعاء عمر كمال للتحقيق حال إثبات تلك الواقعة وصحة الفيديو باعتباره عضوا منتسبا بالنقابة.

WhatsApp
Telegram