اعلان

ياسمين عز: "الست بتعتّم بعد الطلاق.. والراجل مفهوش عيوب"

ياسمين عز
ياسمين عز

تناولت الإعلامية ياسمين عز بعض مشاكل الحياة الزوجية، وقدمت بعض النصائح للحفاظ على استقرار العلاقات مع شركاء الحياة.

وقالت ياسمين عز في برنامجها "كلام الناس"،  عبر شاشة قناة "MBC مصر"، مساء الخميس، "هناك نساء كثيرات تنسى أن الزواج هو عبارة عن ميثاق غليظ، وكلمة (طلقني) لا يجب أن تقال على المشاكل التافهة".

ماتبعيش ودانك لحد وماتسمحيش لواحدة فشلت في حياتها الزوجية تعمل لك غسيل مخ

وأضافت: "ماتبعيش ودانك لحد وماتسمحيش لواحدة فشلت في حياتها الزوجية تعمل لك غسيل مخ، الست مش بتنور بعد الطلاق، الراجل هو اللي بينور ويطفي لكن الزرار عندك".

اكسبي جوزك

وأكملت حديثها: "الست بتعتم بعد الطلاق ومش بتنور ولا حاجة، والنور الحقيقي لما تعيشي حياة طبيبعة مع جوزك، مفيش فيلر ولا بوتوكس هيخليكي تنوري لأن الراجل هو اللي بينور ويطفي اسألي جوزك ايه اللي مضايقه وإمتى تبقي صاحبته وحبيبته".

واختتمت ياسمين عز: "الراجل مفيهوش عيوب وإحنا اللي بنقف له على الواحدة، إحنا مش في حرب ولو إحنا في حرب إخسريها عشان تكسبي جوزك".

واشتعلت أزمة قبل أيام بين الإعلامية المصرية ياسمين عز، والفنانة الشابة مايان السيد، بعد أن أدلت الأخيرة بتصريحات خلال عدد من اللقاءات الإعلامية، التي سألها أحد الصحفيين خلالها عن رأيها في آراء الإعلامية ياسمين عز، الخاصة بقضايا الزوجات.

وردت ياسمين عز من خلال برنامجها، قائلة: "حينما تكونين مبتدئة في حياتك وتبدأين في مجال التمثيل، وما زالوا يكتبون اسمك بالقلم الرصاص، حاولي ألا تخوضي معارك مجانية. لا تخلقي لنفسك أعداء بدون داع وبشكل مجاني".

WhatsApp
Telegram