اعلان

تطورات الحالة الصحية لعلا غانم بعد إصابتها بارتجاج في المخ

علا غانم
علا غانم

تعرضت الفنانة علا غانم لارتجاج في المخ نقلت على إثره إلى إحدى المستشفيات في القاهرة، وتجري علا عملية جراحية اليوم بسبب الكسور التي تعرضت لها.

تصريحات علا غانم

وقالت الفنانة علا غانم باكية، خلال مداخلة هاتفية ببرنامج 'الحكاية' الذي يقدمه الإعلامي عمرو أديب بقناة 'mbc مصر': 'يوم الجمعة بعد الصلاة فجأة لقيت أحد الخفر بينده لي وبيقول لي فيه ناس كثير بيقولوا أنهم تبعك، طلعت بسرعة أشوف مين الناس دي طلعت على البلكونة لقيت ناس كثير وعربيات كثير وستات، وقالوا لي افتحي عندنا حفلة وعندنا تنظيف ، ابتديت أقول لهم هطلب البوليس لأنهم بدأوا يدفعوا البوابة'.

وأضافت: 'فجأة لقيت واحد اسمه محمد حسين كان بيشتغل مع جوزي زمان وبيقول إيه يا علا افتحي الباب وبيكلمني بطريقة حقيرة فقلت له أتكلم بأدب وأنا بطلب البوليس وبدأت أصرخ وفجأة لقيت ناس غريبة دخلت، فلقيت زوجي ومعاه الشخص دا وحاولوا يفتحوا البوابة علشان يدخلوا الناس وضربوا الخفر بتوعوا وبقيت أصرخ ومنهم واحد مسكني من الروب وبيحدفني زي الكورة ، فجأة البيت كله دخله حوالي 20 شخص ستات ورجالة ، أنا ساكنة في المريوطية، وبعدين مش ملاحقة الناس واقتحموا البيت'.

علا غانم

علا غانم

الاعتداء على علا غانم

وأكملت: 'الستات حاولوا يكتفوني وبعدين جريت على أمي، وجوزي اللي رافعة عليه قضية خلع، كانوا بيحاولوا يمكنوه من البيت والستات خدوا مني موبايلي وكتفوني وهو مسح الفيديوهات الخاصة بالكاميرات، البيت دا بيتي من سنة 99 من قبل ما أشوفه وأتجوزه، أمي اتضربت بالشوم قدامي من جوزي، وجاء البوليس بعد فترة واحنا كنا في الجنينة وهو جوا البيت، وحكيت لهم القصة كلها وبعد نص ساعة روحنا على قسم الشرطة وفجأة لقيت كل الناس اللي اتهجموا عليَّ مشيوا، ولما طلعنا على القسم قالوا لي انتى صاحبة الشوم دا فقلت له لأ دا هما اللي اقتحموا بيتي'.

منشور علا غانم

علا غانم، قالت الفنانة علا غانم بأنها تتعرض للعنف والقهر ومهددة بالطرد من منزلها وطلبت الاستغاثة من المركز القومي للمرأة.

وقالت الفنانة علا غانم من خلال موقع إنستجرام: استغاثة للمركز القومي للمرأة الدكتورة مايا مرسي، أنا الفنانة علا غانم أتعرض للعنف والقهر والطرد من منزلي وأتعرض للمؤامرة وبلطجة وتهديد لي ولأسرتي بالكامل أغيثوني.

WhatsApp
Telegram
عاجل
عاجل
مجلس النواب يوافق على قانون التأمين الموحد