اعلان

كارفور يخسر 55 ألف جنيه بسبب أكل الزبائن للشيكولاته.. ومتابعون: هذه بداية النهاية

كارفور
كارفور
كتب : رضا خليل

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي أخبارا عن أن مول كارفور خسر نحو 55 ألف جنيه، خلال زحمة موسم التخفيضات الأخير بسبب قيام الزبائن بأكل عبوات الشيكولاته والبسكويت دون دفع ثمنها.

وكتب أحد رواد مواقع السوشيال ميديا ويدعى شريف شاكر على حسابه الشخص منشورا ذكر فيه: 'كارفور أعلن أنه خسر 53 ألف جنيه في زحمة التخفيضات اللي فاتت'.

وتابع: 'الناس كانت بتاكل الشيكولاته والبسكويت وترمي الورق كم غير ما تحاسب.. أيوة زي ما قريت كده المفاجيع كلو شيكولاتات بـ53 ألف جنيه ومحاسبوش عليها'.

خسائر كارفور في موسم التخفيضات

وأضاف: 'يعني ناس رايحة تتخانق على شاشات بآلاف الجنيهات ومش هاين عليهم فكة تمن البسكويت اللي كلوه'.

وقال: 'مبدأ الحلال والحرام عند ناس كتير بقى مختفي تماما / معندوش مشكلة ياكل في بطنه حاجة مش من حقه طالما هايعرف يعدي بيها أو يقتنصها بلا ثمن'.

واختتم: 'طبعا اللي هيسرق بسكويت هيسرق اللي أغلى منه وفي رأيي ده حجر الأساس اللي هيدمر المجتمع ده قريبا'.

منشورات عن كارفور

كارفور يغلق قسم البسكويت والشيكولاته

وكتب السيناريست محمد حلمي هلال على حسابه بموقع الفيس بوك: 'أغلق محل كارفور (المعادى) قسم 'البسكويت والشيكولاتات'، وعلم الناس بعد إلحاح حيث أخبرهم بعض المسئولين بالمحل أن هناك خسائر تصل إلى ٥٥ ألف جنيه بسبب أن بعض الزبائن يأكلون البسكويت والشكولاتات ببلاش ويلقون الورق على الأرض'.

.

وأضاف: 'شعرت بحزن بالغ على أحوال المصريين، لأن الذين يرتادون كارفور ليسوا من الطبقات الدنيا، لكنى عقليا أدركت أن تلك بداية النهاية .!!'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً