اعلان

5 جنيه أنهت حياة ابني.. أم المجني عليه: "ابني مات غدر و نطالب بالقصاص العادل"

صورة المجني عليه
صورة المجني عليه

قتل ابن عمري بسبب 5 جنيه، ابني مات غدر،علشان كان بيصلح بين الناس،» تلك كانت بداية حديث أم المجني عليه الذي قُتل على يد جيرانه أثناء جلسة صلح.

أم المجني عليه وزوجته ترويان تفاصيل الواقعة لجريدة أهل مصر

التقت «أهل مصر» مع أسرة محمود فتحي ، أمام محكمة جنايات الفيوم بعد تأجيل محاكمة المتهمين للشهر القادم، لكي ترويان تفاصيل مقتله على يد جيرانه، التي دارت بمنطقة الصيفية الجديدة التابعة لقسم شرطة أول الفيوم.

أم محمود فتحي وارملته ضحية أجرة التاكسيأم محمود فتحي وارملته ضحية أجرة التاكسي

5جنية تقتل شاب وترمل زوجة وتيتم أطفال

وقالت الأم وهي في حالة انهيار وبكاء رصاصات الغدر أنهت حياته قائلة: «تدخل ابني لحل مشكلة بين سائق تاكسي وفتاة من المنطقة الصيفية وحصل اختلاف على ثمن الأجرة الفتاة كان عايزه تدفع 10 جنيه، والسواق عايز 15 جنيه واختلفوا مع بعض وابني تدخل يحل ما بينهما ، المشكلة اتحلت أول يوم بس تاني يوم واحد كلمه في التليفون وابني راحلهم تاني وأول ما وصل كان فيه ضرب نار، والطلقة جت في قلبة مات في وقتها».

صورة المجني عليه صورة المجني عليه

ابني مات بدري كان نفسة يفرح بأولاده

وأضافت الأم: «ابني كان شهم وبيحب يتدخل في الخير، ولديه 3 بنات كان نفسه يفرح بيهم بس يا خسارة مات بدري أوي .. كان طيب أوي وعمره ما زعل حد ويوم ما مات قعدنا مستنينه كتير بس رجع لينا في الكفن دا الكل حزين على مقتله ومافيش حد مصدق اللي حصل له».

صورة المجني عليه أم وأرملة المجني عليه

أولادي أصبحوا بدون أب عشان 5 جنيه

وقالت زوجة المجني عليه وشلال من الدموع ينهمر من عينيها أصبحت أرملة في عز شبابي ومسئولة عن 3 أطفال منهم طفلتين تؤام عندهم 5 سنوات وولد أصبحوا أيتام بدون أب والمسئولية شديدة علية كان يلبي جميع احتياجات الأسرة.

صورة المجني عليه أرملة المجني عليه

وأوضحت أرملة المجني عليه: 'في هذا اليوم المشئوم كنا جايين من فرح والاتصالات مستمرة على زوجي من المتهمين مطالبين منه مقابلتهما لتصافي النهائي لهذه المشكلة وصلني للمنزل وقالي هروح نصالح الناس ببعضهما.

ما ينوبك يا مسلك إلا قتلك غدر

وأضافت الأرملة الشابه ذهب زوجي وبعد ساعة تلقيت بأن زوجي اتقتل بطلق ناري في الصدر وعدة طعنات زوجي ملهوش في المشكلة كان بيصلح بين الناس ومتعود على عمل الخير

صورة المجني عليه صورة المتهمين أثناء المحاكمة

وطالبت الأم الحزينة والزوجة الأرملة نريد عدالة السماء والأرض والقصاص ونثق في عداله محكمة جنايات الفيوم ومستشارين المحكمة ياخدوا لنا حق 3 أطفال اتيتمو بدون ذنب.

أم محمود فتحي وارملته ضحية أجرة التاكسيأم محمود فتحي وارملته ضحية أجرة التاكسي

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً