اعترافات المتهم بقتل زوجته في كفر الشيخ: خرجت الشارع أعيط وأقول خنقت مراتي (خاص)

المتهم بقتل زوجته خنقًا بكفر الشيخ
المتهم بقتل زوجته خنقًا بكفر الشيخ

يواصل موقع 'أهل مصر' انفراده بنشر نص اعترافات 'و. م. ع'، سائق، 34 عامًا، والمتهم بقتل زوجته خنقًا بكفر الشيخ شهر رمضان الماضي، وذلك في القضية رقم 16657 لسنة 2024 جنح مركز كفر الشيخ، والمقيدة برقم 1262 لسنة 2024 كلي كفر الشيخ.

وقال المتهم في اعترافاته أمام جهات التحقيق، والتي حصل 'أهل مصر' على صورة ضوئية منها: 'امبارح نزلت الصبح الشغل بالعربية الميكروباص، وروحت مشوار لطنطا، ورجعت طلعت نمت شوية قبل الفطار، وكانت الدنيا كويسة ومفيش أي حاجة وهي كانت في البيت، ونزلت بعد الفطار وكان معايا ابني، وشربت شابو وبعديها غسلت العربية، ودخلت الجراج، وشربت سيجارة حشيش قبل السحور قبل ما أطلع الشقة أنا وابني، ولما طلعنا مراتي كانت في الصالة ومكنش فيه حاجة، والواد ابني دخل الأوضة بتاعته وكان معاه ولادي الاثنين'.

المتهم بقتل زوجته خنقًا بكفر الشيخ المتهم بقتل زوجته خنقًا بكفر الشيخ

نص اعترافات المتهم بقتل زوجته خنقًا بكفر الشيخ

وتابع المتهم في اعترافاته: 'فضلت أنا وهي نتكلم بره شوية، وأنا بسبب المخدرات جالی تهيؤات وشدينا مع بعض في الكلام وبعديها قامت حضرت السحور وجابته، ورجعت شديت معاها في الكلام وضربتها بالقلم على وشها وهي زقتني وبعديها هي جريت على المطبخ وجابت سكينة كانت عاوزة تضربني بها، روحت شديتها بإيدي وقعت السكينة على الأرض، وخنقت مراتي بإيدي في طرقة البيت قدام الحمام والمطبخ، وبعدها ابني طلع من الأوضة بينادي عليا وبيقول لي يابابا هو فيه إيه أنا قولت له روح شوف أمك، وبعد كده أنا اتصلت بالنجدة، ونازل على السلم عديت عند أمي وقولت لها يا أمي أنا خنقت هيام وبعدها طلعت في الشارع وأنا بعيط وبقول للناس أنا خنقت مراتي لحد ما النجدة جات والإسعاف.

السجن المؤبد للمتهم بقتل زوجته خنقًا بكفر الشيخ

وكانت محكمة جنايات كفر الشيخ، الدائرة الثانية، قد قضت يوم أمس الأحد، حضوريًا، بمعاقبة سائق ثلاثيني متهم بقتل زوجته خنقًا شهر رمضان الماضي بالسجن المؤبد، وفي الدعوى المدنية بأن يؤدي للمدعية بالحق المدني مليون جنيه على سبيل التعويض المدني المؤقت، وألزمته مصاريف الدعوى المدنية.

صدر الحكم برئاسة المستشار شريف محمد قورة، رئيس المحكمة والدائرة الثانية، وعضوية المستشارين محمد مصطفي سليم، وأحمد فتحي عبد المتعال، ومحمد عزمي أبو زيد، وسكرتارية محمد عبد الوهاب أبو طالب.

كانت جهات التحقيق بمحافظة كفر الشيخ قد أحالت المدعو 'و. م. ع'، سائق، مقيم قرية أبو طبل التابعة لمركز ومحافظة كفر الشيخ؛ لمحكمة الجنايات لمحاكمته عن الاتهام المنسوب إليه بقتل زوجته خنقًا شهر رمضان الماضي، وذلك في القضية التي تحمل رقم 16657 لسنة 2024 جنح مركز كفر الشيخ، والمقيدة برقم 1262 لسنة 2024 كلي كفر الشيخ.

وتبين من أوراق القضية أن المتهم في يوم 13-3-2024 بدائرة مركز كفر الشيخ، قتل زوجته المجني عليها 'ر. ع. م. ح'، عمدًا مع سبق الإصرار بأن بيت النية وعقد العزم المصمم على قتلها إثر خلافات سابقة بينهما، مما أوغر صدره وأضمر بنفسه نية إزهاق روحها وحال تواجدهما بمسكنهما نشبت بينهما مشادة وقام بصفعها بيده على وجهها وأطبق على جيدها بيده قاصدًا قتلها فأحدث إصابتها الموصوفة بتقرير الصفة التشريحية المرفق والتي أودت بحياتها على النحو المبين بالتحقيقات.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً