اعلان

عمرو أديب:"خفيت بسرعة من كورونا.. ولما أموت ما تسبوش كلاب السكك ياكلوا لحمي"

عمرو أديب
عمرو أديب
كتب : اهل مصر

قال الإعلامي عمرو أديب، إن في كل مهنة يوجد السيء والجيد ومن هو متقن لعمله مقابل من لا يتقن عمله ، ومن ضمن هذه المهن الأطباء منهم الجيد وغير الجيد

وأضاف "أديب" خلال برنامجه "الحكاية" مساء اليوم على فضائية "إم بي سي" في أول ظهور عقب شفائه من الإصابة بفيروس كورونا: "أنا مثلا فيه ناس قالتلي خفيت بسرعة كدا إزاي وكان ردي إن دا بفضل ربنا ثم  دكاترة باشوات"

وتابع: "أيوة دكاترة باشاوات سبب شفائي بسرعة وفيه منهم كتير ومعظمهم كده لكن ده ميمنعش إن فيه دكاترة تانية بتغلط ومش صح الحساسية الزيادة من نقابة الأطباء عن الحديث عن أي خطأ طبي لأن دا بيحصل في أي مهنة.

وفي سياق آخر، استنكر الإعلامي عمرو أديب، حملات "شماتة" البعض في وفاة الإعلامي وائل الإبراشي الذي وافته المنية قبل أيام؛ بعد تدهور حالة بسبب إصابته بفيروس كورونا، مضيفًا،"الشامتون في وائل الإبراشي حيوانات.. وأنا عندي لهم سؤال ليه لما الناس بتوعكم بيموتوا مش بنعمل كده؟، لما مرسي مات معملتش كده؟ علشان إحنا مش حيوانات".

واستكمل حديثه قائلًا: "لما أموت اقفوا جمبي وبلاش تسيبوني للحيوانات ياكلوا لحمي.. لو شعرت إن الناس مش هتقف جمبي لما أموت يبقى بلاش الشغلانة دي".

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
السيسي: يوم تحرير سيناء يعكس قوة الإرادة المصرية وقدرة الشعب على صنع المستحيل