اعلان
اعلان

"حقك عليا متزعلش يا معلم سردينة".. عفاف مصطفى تعتذر لعبد الرحمن أبو زهرة بعد هجومها عليه

عفاف مصطفى
عفاف مصطفى

أعتذرت الفنانة عفاف مصطفى للفنان الكبير عبد الرحمن أبو زهرة، بعد هجومها عليه بسبب تصريحاته حول اعتزاله الفن وعدم دعم المخرجين له بسبب تقدمه فى السن.

نص اعتذار عفاف مصطفى لعبد الرحمن أبو زهرة

وكتبت عفاف على صفحتها الشخصية بموقع التواصل الإجتماعي'فيس بوك' :من قلبى بقول لحضرتك . ماتزعلش ... هو فى أب بيزعل من ولاده ؟ صحيح حضرتك اب حمش بزياده وده يحسب لحضرتك مش ضدك، حضرتك قيمه وقامه وتاريخ ورمز فنى كبير ربنا يبارك فى عمرك ويعطيك وافر الصحة.

وأضافت عفاف قائلة: ما كنتش أدرك الموضوع يوصل كده، أنا كتب البوست فى لحظة إسترداد زكريات من شغلى، وخرجت من المنزل دون ان اتابع النت وعلى ما رجعت وحق الله لقيت الدنيا بقت كده وحذفته مع اول مكالمه من السيد النقيب الدكتور اشرف زكى.

وتابعت: ماتزعلش بقولها لحضرتك مرات ومرات، حقك عليا يا كبير يا قيمه وقامه، اديك شفت بعينك قد إيه حب الكره الارضيه ليك، ربنا يديم عليك زخم الحب والعرفان وقيمتك الكبيره عند محبيك وجوه القلوب.

تفاصيل الخلاف بين عفاف مصطفى وعبد الرحمن أبو زهرة

وتعود تفاصيل الواقعة عندما صرح الفنان عبد الرحمن أبو زهرة عن غضبه الشديد من الجيل الجديد والمخرجين لعدم اسناء له أى ادوار جديدة، وهو ما جعله يفكر فى الاعتزال، الأمر الذى جعل عفاف مصطفى تهاجمه عبر صفحتها قائلة 'مفيش ممثلة سلمت من لسانك ولا انتقاداتك اللاذعة طول الوقت في اللوكيشنات' وهو ما تسبب فى حدوث خلاف كبير بينهما تدخل على أثره النقيب أشرف زكي وقام بحل الأزمة وهو ما جعلها تقوم بكتابة اعتذار رسمي له على صفحتها الشخصية.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً