المشرف العام على التحرير داليا عماد

رضوى الشربيني لشقيقها: حنيتك عليا مشوفتش زيها

أهل مصر
رضوى الشربينى
رضوى الشربينى
اعلان

حرصت الإعلامية رضوى الشربيني على تهنئة شقيقها بعيد ميلاده الذي يحل اليوم الإربعاء بعد نشرها صورة تجمعهما سويا عبر حسابها الشخصي بموقع فيس بوك.

وعلقت رضوى: "في مشاعر مالهاش وصف لكن أقدر أقول أنك رزق من عند ربنا، أخويا وظهرى وسندى وصاحبى... حنيتك عليا وعلى بناتي ما شوفتش ولا هشوف زيها".

وتابعت رضوى:"ولو كان عندى أني اختار أخ ما كنتش هختار غيرك أنت يا حبيبى كل سنة وأنت زي ما أنت كل سنة وأنت طيب وناجح وجدع وأحلى حاجة في حياتنا عيد ميلاد سعيد يا أخويا".

ومنذ أيام طالبت إحدى المتابعات بضربها من قبل حبيبها والتقليل من شأنها كونه يغار عليها، حيث كتبت عبر تدوينة بموقع تويتر : "ياما نفسي حد يضربني بلقم برضه ويقل من كرامتي و يهزقني عشان غيران عليا".

واستاءت الإعلامية رضوى الشربيني، من تلك التدوينة وردت عليها قائلة: "وقلم واحد ليه...٣٠ قلم من عندى و يمسح بكرامتك الأرض بلاش يقل منها دى وبعدين يعلقك على الحيطه عشان تنبسطي".

كما أعلنت الإعلامية رضوى الشربيني من فترة، توقف حلقات برنامجها "هي وبس"، بشكل مؤقت، مشيرة إلى أنها بحاجة إلى إجازة قصيرة للابتعاد عن الضغوط.

وقال رضوى، إن السبب وراء توقفها المُفاجئ هو احتياج ابنتيها إليها، لافتة إلى أن الموسم الخامس من برنامجها كان أصعب المواسم وحلقاته كانت ثقيلة، وتطلب بذل مجهود كبير لتقديم أفضل محتوى للمشاهدين.

وأضافت "الشربيني"، في برنامجها المُذاع عبر قناة "CBC سفرة"، "أنا عارفة إن أنا أول مرة أعمل الحركة دي في أي موسم، قعدنا أربعة مواسم ماعملتهاش، أنا بستأذنكم إن أنا أطلع إجازة وإن شاء الله مش هتبقى إجازة طويلة، هحاول على قد ما أقدر، أنا عارفة إنكم اتعودتم إن كل المواسم بتكون بالشهور الكتير دون فاصل في النصف".

وأضافت: "في الحقيقة أنا بناتي زعلانين مني جدًا وهما قاعدين ورا الكاميرا دلوقتى، عايزة أكون معاهم شوية، وكنا بدأنا الموسم من قريب، فمهنيًا، ما ينفعش وكنا متفقين مع ناس، ولقيت التوقيت المناسب رأس السنة، انتم بتحتفلوا وأنا كمان احتفل مع بناتي حبايبي وأمي واللي حواليا، واخد إجازة".

إقرأ أيضاً:
اعلان
عاجل
عاجل
وفاة المستشار طارق البشري.. وتشييع الجثمان من مسجد مصطفى محمود