اعلان

عمرو سمير عاطف يعتذر للمنتج جمال العدل عن أجور الفنانين

عمرو سمير عاطف
عمرو سمير عاطف

قدم السيناريست عمرو سمير عاطف، اعتذاره إلى المنتج جمال العدل، بعدما شن هجوما عليه في وقت سابق بسبب أجور الفنانين.

وقال عمرو سمير عاطف، من خلال حسابه الرسمي على موقع التواصل 'فيسبوك': 'باعتذر للأستاذ المنتج جمال العدل عن البوست اللي كتبته إمبارح الأستاذ جمال كلمني، وأنا عرفت برضه من مصادر تانية إنه مالوش علاقة بتحديد أجور الناس وباشكره على اهتمامه بتوضيح الأمور وبتمناله كل النجاح والتوفيق'.

أزمة عمرو سمير عاطف وجمال العدل

ونشبت الأزمة منذ البداية عندما انتقد عمرو سمير عاطف، المنتج جمال العدل بسبب حديثه عن تحديد أجور الفنانين، وكتب عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: 'مش فاهم بالظبط أيه علاقة جمال العدل بتحديد أجور الفنيين والفنانين وليه دايما جمال العدل مستكتر على الناس عرقها وشقاها؟.. حاجة غريبة جدا والله ما تخليك ياريس في مسلسلاتك وشغلك وسيب الناس تسترزق طالما بعيد عنك'.

وتابع:'والأخوة المنتجين اللي اجتمعوا وحددوا الأجور وعملوا اللائحة ياترى حددوا برضه مكسب المنتج المفروض يبقى قد أيه ولا بنتشطر بس على الناس الشقيانة؟..عن نفسي عندي استعداد أقعد في البيت عشر سنين وأكتر ولا إني أتنازل عن مليم واحد من أجري وكل التحية والتقدير للزملاء الأعزاء المحترمين في هندسة الصوت اللي رفضوا الاستغلال والجشع والمفروض إن كل شعبة تعمل زيهم'.

WhatsApp
Telegram