اعلان

السر قرار التمكين.. كواليس طلاق زوجة حسن شاكوش في قسم الشرطة غيابيًا

حسن شاكوش
حسن شاكوش
كتب : أهل مصر

قام المطرب الشعبي حسن شاكوش بتطليق زوجته ريم طارق، غيابيًا، بعدما حررت محاميته محضرًا بقسم شرطة أكتوبر أول، اثبتت فيه انتهاء صلة موكلها وريم طارق كزوجين بتطليقه لها غيابيا.

توجهت محامية حسن شاكوش إلى قسم شرطة أول أكتوبر، اليوم الأحد، وطلبت إثبات الحالة بطلاق موكلها إلى ريم صادق غيابيًا بتاريخ 13 يوليو الجاري.

وما زالت الأزمة بين المطرب الشعبي حسن شاكوش وريم طارق مشتعلة خاصة بعد قرار التمكين، وتطورت الأمور إلى حد الشتائم والسب داخل قاعة النيابة.

حصول ريم على قرار التمكين

وتصاعدت الأزمة بين شاكوش وزوجته، من جديد عقب حصول ريم طارق على قرار التمكين بالدخول لفيلا الزوجية بكومبوند شهير في مدينة 6 أكتوبر للإقامة بها بعد اتهامها لشاكوش بطردها والاستيلاء على إيصال أمانة حرره لها بديل مؤخر الصداق.

طرد أسرة شاكوش

وكشف فهد مرزوق محامي زوجة حسن شاكوش، أنه تم طرد أسرة شاكوش بالكامل من الفيلا؛ حيث كان يتواجد بداخلها والدته وأشقائه وزوجاتهم حوالي 10 أفراد، ودخلت ريم إلى الفيلا في حضور قوات الشرطة لتسليمها الفيلا بمشتملاتها.

اعتراض شاكوش على قرار التمكين

وظهرت ريم طارق في لايف عبر صفحتها على «الفيس بوك»، وهي أمام فيلا شاكوش بصحبة رجال الأمن، عقب حصولها على قرار التمكين، لافتة إلى تعدى وهجوم حسن شاكوش عليها بالسب والشتائم.

وكشفت ريم خلال اللايف، أنها لم تستطع دخول الفيلا حتى لأخذ ملابسها الخاصة، على الرغم من حصولها على قرار تمكين من جهات التحقيق منذ شهرين، قائلة: «معايا قرار تمكين من جهات التحقيق، ومش عارفة أتمكن من الفيلا وأخوه وابن أخته قاعدين، ومنتظرين من أربع ساعات ومش عارفين ندخل ومش عارفة آخد هدومي لأنه مستولي عليهم».

وتابعت في بث مباشر: «أنا ما قلتش سبب المشاكل وما عملتش حاجة غير إني جاية آخد هدومي لأني كنت ممنوعة من الدخول، وهو بيشتمني قدام الناس وبهدلني، وده المكان اللي ساكنين فيه وقاعدين فيه لوحدينا وهو جاب أهله وأنا مش معايا حد من أهلي».

وعقب تلك المناوشات التي وصلت إلى حد السب والشتائم، الأمر الذي جعل ريم تقدم بلاغًا ضد حسن شاكوش من جديد واتهامه بالتعدي عليها أثناء قرار التمكين.

وقامت قوات الأمن باصطحاب، المطرب حسن شاكوش وزوجته ريم طارق إلى ديوان قسم شرطة أول أكتوبر لتحرير محضر ضد شاكوش في سب وتهديد ريم طارق، فضلا عن التحفظ على هاتف ريم طارق بعد بثها لايف على صفحتها الشخصية.

نفي حسن شاكوش ذهابه للقسم

استنكر شاكوش ما حدث عن اعتدائه على زوجته ريم طارق، مؤكدًا أنه لم يفعل ذلك وأنه يعرف الست وقيمتها، قائلا: «الحمد لله الواحد ولا بيئته ولا تربيته ولا إمكانياته أنه يبهدل بنات الناس أو يجرحهم بأي كلمة وحشة لأنكم عارفين الست والبنت لو بصيت لها بصة وحشة توجعها».

وأكد: «وأنا لا تربيتي ولا بيئتي ولاعيشتي ولا أهلي ربوني على كده لكنهم ربوني أني احترم بنات الناس وعمري في حياتي ولا ضايقت حد ولا زعلت حد ولا عملت مشاكل مع حد، لكن في ناس عاوزة تشهر بيا».

وأضاف: «ربنا مش على كيف حد، واللي بيكبر ويخلي الواحد له قيمة ربنا وإحنا لما نتزنق بنقول يا رب مش يا عبد، ومش هينفع اتكلم كتير علشان الجامع جمب بيتي وبعد كلام ربنا مفيش كلام واللي عاوز يفهم يفهم واللي بيفهم بيريح والظالم وابن الحرام ربنا ينتقم منه في ميدان عام».

واختتم حديثه، قائلا: «أنا عندي في البيت أهو موجود وأهلي وأمي وأخواتي منورني ومشرفني، مش بيجوا لي كتير ولما بيجوا بالنسبة لي بيكون يوم عيد، حبيت بس اطمنكم أن مفيش أي حاجة وإحنا لسه جامدين ومفيش إلا إحنا، وعلشان عندي حفلة بليل مستني كل حبايبي اللي جايين لي في المعادي».

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
مسؤول كبير في حماس: رئيس CIA أجرى تعديلات على المقترح الجديد لصفقة الرهائن