اعلان

شكوى جماعية للرقابة الإدارية ضد تعليمات إدارة وادي دجلة (خاص)

وادي دجلة
وادي دجلة

تقدم مجموعة من الأعضاء داخل نادي وادي دجلة بشكوى جماعية لهيئة الرقابة الإدارية ضد تعليمات إدارة النادي والخاصة بمنع دخول الأطعمة مع الأعضاء إلى النادي.

وتتبع 'أهل مصر' تدوينة إحدى العضوات في جروب النادي عبر 'فيسبوك' والتي اشتكت فيه من تعليمات إدارة نادي وادي دجلة والتي تمنع دخول الأعضاء من على البوابات بأطعمة منزلية.

وتواصلنا مع مي حسين العضوة صاحبت الشكوى وقالت:'في شهر رمضان قبل الفطار، ذهبت إلى النادي انا والأولاد، واصطحبنا بعد السندوتشات برجر وبيتزا وروحنا النادي نفطر هناك علي البوابة، اعترضنا الأمن وسألني معاكي أكل في الشنط، قولتله اه معايا سندوتشات وبيتزا وحضرتك لو حابب تشفهم اتفضل'.

وأضافت:'تفاجئت برد فعل فرد الأمن الذي أكد لي أنه لن يريد الإطلاع على جودة الأطعمة ونوعها، ورفض تمامًا فكرة دخول الأطعمة تمامًا إلى النادي'.

مي حسين مي حسينوواصلت:' فرد الأمن أكد لي أنني في حالة دخولي بالاكل سيكتب مذكرة ضدي، قولتلو اتفضل اعمل عادي وكنت بحسب بصراحة بيهدد وخلاص لان العادي ان ناس كتير بتجيب اكل في علب وتدخل بيه وكان وقتها فاضل علي الفطار ربع ساعة قالي حضرتك سيبي الاكل هنا وخديه وانتي خارجة قولتله لاء مش هعمل كدة لان الاكل بيتاخر في رمضان ومستوي الخدمة سئ والاكل بارد'.

وأكملت:'في النهاية دخلت بالاكل، بعدها لقيت مسدچ اني محالة للتحقيق عشان المذكرة اللي انعملت بتاعة الاكل، ولقيت ناس كتير جداااا حاصل معاها نفس اللي حصل معايا وخدو ايقاف شهر وناس تانية خدت شهرين'.

وأوضحت:'اتصلت بالهوت لاين بتاع الشكوي قالولي للاسف الشكوي مش من حق حضرتك لان النادي سامح فقط بدخول أكل للاطفال لحد ٣ سنوات غير كدة مش من حق حضرتك'.

وعن رؤيتها لسبب هذه التعليمات من الإدارة، أكدت أن من وجهة نظرها لا مبرر أن هذه التعليمات هدفها خدمة أصحاب المطاعم المتواجدة داخل النادي.

وأتمت:'في ناس اعتقد عملو شكوي في الرقابة الاداريةً، والآن انتظر نتيجة التحقيق الخاص بي'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً