اعلان

سيدة الدقهلية الناجية من الإعدام: حياتي اتدمرت وبتعالج نفسي.. وكان عندي يقين إني هخرج (فيديو)

سيدة الدقهلية الناجية من الإعدام
سيدة الدقهلية الناجية من الإعدام
كتب : أهل مصر

تحدثت كريمة السيد، سيدة الدقهلية الناجية من الإعدام، عن تفاصيل 4 أعوام قضتها بالبدلة الحمراء لاتهامها بقتل زوجها وذلك بعد براءتها من الإعدام.

سيدة الدقهلية: أنا حياتي اتدمرت وولادي راحوا بيت رعاية

وقالت كريمة السيد، سيدة الدقهلية الناجية من الإعدام، خلال حوارها مع الإعلامي شريف عامر في برنامج 'يحدث في مصر'، المُذاع عبر فضائية 'إم بي سي مصر': 'حياتي اتدمرت وصحتي راحت وولادي اتشردوا ودخلوا بيت رعاية ولسه في بيت الرعاية بيجوا يزوروني ويرجعوا تاني'.

وأضافت سيدة الدقهلية الناجية من الإعدام: 'كان عندي يقين إني هخرج من السجن.. وكنت بطلب منهم في السجن أقابل بناتي وأنا لابسه لبس السجن الأبيض بدلا من بدلة الإعدام لأني نفسيتهم تعبت وحياتهم اتدمرت وأنا اتعالجت نفسي.. وبناتي كانوا بيقولولي والله يا ماما هتطلعي وقولي حسبي الله ونعم الوكيل في اللي ظلمك'.

وتابعت سيدة الدقهلية الناجية من الإعدام: 'كنت بقعد وراء الباب وانتظر لحظة إعدامي.. كنت بكلم ربنا وأنا لابسه البدلة الحمراء في السجن ومنتظرة تنفيذ حكم الإعدام'.

وأشارت: 'لبست بدلة الإعدام لمدة 4 سنين في السجن، وربنا نصرني وظهرت براءتي'، متابعة: 'أهلي زاروني في السجن وقالولي بحكم محكمة النقض ببرائتي من تهمة قتل زوجي'.

وأكملت كريمة السيد، سيدة الدقهلية الناجية من الإعدام: 'أنا ماشوفتش وش جوزي وماحطتلهوش السم في القهوة وبريئة من دمه'، مؤكده: 'أنا واخده جوزي على حب'.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً
عاجل
عاجل
حماس تهدد بتعليق المفاوضات في حال وسعت إسرائيل عمليتها في رفح