اعلان

محمد الشرنوبي عن حبس سارة الطباخ: خانت الأمانة

محمد الشرنوبي وسارة الطباخ
محمد الشرنوبي وسارة الطباخ

علق المطرب محمد الشرنوبي، على قرار حبس المنتجة سارة الطباخ عامين مع دفع كفالة 2000 جنيه.

وكتب عبر حسابه الرسمي بموقع فيس بوك 'الحمدلله الحق ظهر، تم صدور حكم في الجنحة رقم 1626 لسنة 2020 جنح الشيخ زايد بحبس الممثلة القانونية لشركة إدارة أعمالي السابقه، سنتين لتبديد المبالغ المالية التي في ذمتها بموجب التوكيل الرسمي وخيانة الأمانة'.

وأشار الشرنوبي: 'أظن الصورة وضحت أنا كنت ساكت ومكانش نفسي الأمور توصل لكده، وكنت مقرر أني مش هتكلم تاني في الإعلام بس لقيت إصرار من الطرف الآخر أنه يقحم الإعلام، ويشوه صورتي قدام الناس، بس لو في حد واخد حق حد فا القانون والمحكمة قالت كلمتها'.

وتابع: 'الشركة كان صادر ليها توكيل بموجب العقد اللي بيننا ادارة اعمالي و بالتالي كانت بتتعاقد و تستلم كل مستحقاتي اللي هو الطبيعي انها تستلم وتاخد نسبتها و توردلي الباقي و ده مكانش بيحصل'.

واختتم الشرنوبي:'الممثلة القانونيه للشركة خانت الأمانة و بددت كل أموالي اللي في ذمتها، وأخر صلح سلمت الشركة توكيل على أساس أننا هنفتح صفحة جديدة وتعهدت أنها تسدد لي كل فلوسي اللي في زمتها، وده مثبت في محضر الصلح في غرفة صناعة السينما وبالفعل نفذت المسلسل وبرضه مخدتش فلوسي، لكل شركات الانتاج برجاء عدم التعامل مع أي جهة أو شخص غير من خلالي شخصيا وعدم الالتفات لأي تحذير أو إنذارات تصدر من الشركة لأن ببساطة الهدف الوحيد هو تعطيل شغلي وتشويه صورتي والحصول على مبالغ مالية بدون وجه حق'.

في سياق آخر يشار إلى أن محكمة جنح الشيخ زايد، أصدرت اليوم الإثنين حكمها بحبس المنتجة سارة الطباخ، سنتين لاتهامها بتبديد مبالغ مالية للمطرب محمد الشرنوبي بموجب توكيل رسمي و خيانة الأمانة، وذلك في الجنحة رقم 1626 لسنة 2020، يأتي ذلك بعد خلافات نشبت بينهما في الفترة الأخيرة.

WhatsApp
Telegram
إقرأ أيضاً