اعلان

إيمي تاتو بعد وقف برنامجها من الأعلى للإعلام: «أنا طالعة بفلوسى وعايزة الشرط الجزائى» (فيديو)

أهل مصر
خبيرة التجميل إيمي تاتو
خبيرة التجميل إيمي تاتو

ردت خبيرة التجميل إيمي تاتو، على الهجوم الذي طالها على وسائل التواصل الاجتماعي، بشأن ظهورها كمذيعة ومقدمة برامج، معتبرين ذلك الأمر يحط من قيمة الإعلام المصري وقدْره.

وقالت إيمي تاتو، في بث مباشر من خلال حسابها الشخصي على "فيسبوك": "أنا مش كيداهم أنا عملالهم تسلخات"، مضيفة أنا اشتريت مساحة على فضائية الشمس من مالي الخاص للظهور عليها لتقديم برنامج.

وأضافت ردًا على منتقديها من خريجي كليات الإعلام:"أنا مالي أنت اشتغلت ولا لا، أنا بعرض شغلي بطريقة دعايا معينة، زمان كان في واسطة، دلوقتي اجتهدت هتلاقي، مشتغلتش هتاخد على قفاك، وشغل تلقيح الستات ده مش بحبه".

وتابعت: "القناة متستاهلش أكمل عليها البرنامج واسمي يتحط معاهم، وعايزة القناة تتدخل عشان الشرط الجزائي وده حقي بالقانون، وفي ناس اتمسكت في قضايا مخلة بالشرف ومذيعين وناس شغالة تيك توك ومذيعين وناس شغالة معرفش ايه وأخدت الأم المثالية، وده مش بتعتي مليش دعوة، واللي عايز يشتغل هيشتغل وعويل بلاده عويل بلاد الغير، أنا ست مشغلة 99 راجل وبالأدب وبالأصول".

ويذكر أن هيئة المجلس الأعلى لتنظيم الإعلام، قرر وقف برنامج إيمى تاتو على قناة الشمس.

وقال المجلس في بيان، مساء أمس الأربعاء، إنه تلقى المجلس شكاوى كثيرة حول خرق البرنامج للأكواد الإعلامية، ومخالفة شروط الترخيص الصادر للقناة.

وقرر المجلس تحويل المسؤول القانونى للتحقيق في المخالفات المنسوبة للقناة.

إقرأ أيضاً